ابزار رایگان وبلاگ

موزه آرمیتاژ - بورس با persis
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px

موزه آرمیتاژ

موزه آرمیتاژ

 موزه ارمیتاژ

 

 

موزه آرمیتاژ واقع در سن پترزبورگ روسیه، با سه میلیون اثر هنری (که البته همه به طور همزمان نمایش داده نمی‌شوند)، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان و از قدیمی‌ترین گالری‌های هنری و موزه‌های تاریخ و فرهنگ بشری در جهان است.

مجموعه عظیم آرمیتاژ در شش بنا به نمایش گذاشته شده‌است. بنای اصلی قصر زمستانی نام دارد و در گذشته محل سکونت رسمی تزارهای روسیه بوده‌است. موزه آرمیتاژ شعبه‌هایی بین‌المللی در آمستردام، لندن و لاس وگاس نیز دارد. از جمله هنرمندانی که آثارشان نقاط قوت مجموعه هنر غرب در موزه ارمیتاژ هستند، می‌توان به میکل آنژ، لئوناردو داوینچی، روبنس، ون دایک، رامبراند، رودن، مونه، سزان، ون گوگ، گوگن و پیکاسو اشاره کرد.

البته این موزه مجموعه آثار متعددی دارد که از جمله آنها می‌توان به نشان‌ها، البسه و جواهرات سلطنتی، مجموعه متنوعی از جواهرات ساخته فابرژه (Fabergé  ) و بزرگترین کلکسیون موجود در جهان از طلای باستانی متعلق به اروپای شرقی و آسیای غربی اشاره کرد.

 پیدایش موزه

در سال 1764، کاترین کبیر با خرید بیش از دویست نقاشی در اروپا، جمع آوری این مجموعه مشهور را آغاز کرد. سفرای روس در پایتخت‌های بیگانه مامور یافتن بهترین مجموعه‌های هنری ارایه شده برای فروش - مانند مجموعه‌های برول (Brühl  ) سیاست‌مدار ایالت زاکسن آلمان، کروزا (Crozat  )، کلکسیونر فرانسوی و نگارخانه والپول (Walpole  ) در انگلستان – بودند. کاترین کبیر، نگارخانه خود را (my hermitage  ) (گوشه عزلت یا خلوتگاه خود) می‌نامید زیرا تنها افرادی انگشت شمار اجازه ورود و تماشای آثار موجود در آن را به دست می‌آوردند.

او در یکی از نامه‌های خود با تاسف چنین گفته‌است:«تنها موش‌ها و من می‌توانیم تمام این [زیبایی‌ها] را تحسین کنیم.» کاترین تئاتر خصوصی خود را که در نزدیکی گالری و در طی سالهای 1783 و 1787 ساخته شده بود نیز، آرمیتاژ می‌نامید.

گسترش در سده نوزدهم

به تدریج، کلکسیون‌های سلطنتی با آثار باستانی و فرهنگی یونان و سیت که در طی حفاری‌های انجام شده در پرشچپینا (Pereshchepina  )، پازیریک و دیگر مقابر باستانی که در جنوب روسیه یافته شده بود، غنی تر شد. به این ترتیب ایجاد یکی از غنی‌ترین مجموعه‌های طلای باستانی آغاز شد. این مجموعه اکنون شامل بخش قابل توجهی از گنج‌های تروا است که توسط هاینریش اشلایمن (Heinrich Schliemann  ) کشف و از زیر خاک خارج شد و در سال ???? توسط ارتش سرخ از موزه برلین ضبط گردید.

تزار نیکولاس اول برای جای دادن مجموعه در حال توسعه عتیقه جات یونان، روم و مصر از معمار سبک نئوکلاسیک آلمانی به نام لیو فون کلنز (Leo von Klenze  ) خواست تا بنای موزه عمومی را طراحی کند. این بنا که در سال 1945 برای بازدید عموم گشوده شد، به احتمال بسیار اولین گالری در اروپای شرقی است که از ابتدا به همین قصد طراحی و ساخته شده‌است.

همچنان که تزارهای روس به توسعه مجموعه هنری خود مشغول بودند، آثار متعددی از داوینچی، یان ون ایک و رافائل در ایتالیا خریداری شدند. بزرگترین مجموعه آثار رامبراند در جهان نیز متعلق به موزه ارمیتاژ است.

 موزه ارمیتاژ

   

ورود به قرن 21

در سال‌های اخیر، آرمیتاژ بیش از پیش توسعه یافته و عمارت ستاد فرماندهی را نیز در بر گرفه‌است و به انجام پروژه‌های بزرگی در خارج از کشور نیز پرداخته‌است که موزه آرمیتاژ گوگنهایم (Guggenheim Hermitage Museum) در لاس وگاس، اتاق‌های آرمیتاژ در عمارت سامرست (Somerset House) در لندن و آرمیتاژ آمستردام در هلند از آن جمله‌اند.

مقامات موزه در ماه ژوئیه سال 2006 اعلام کردند که 221 فقره آثار کوچک مانند جواهرات، شمایل‌های ارتودوکس، ظروف نقره و اشیائی با میناکاری فراوان از موزه به سرقت رفته‌است. ارزش این اشیاء که تا کنون یافته نشده‌اند، 543 هزار دلار برآورد شده‌است.

منبع

  • ویکی‌پدیای انگلیسی

 




برچسب ها : موزه آرمیتاژ
» سیگنال فروش ( شنبه 103/2/15 )
» شنیده های بازار ( شنبه 103/2/15 )
» سیگنال خرید ( شنبه 103/2/15 )
» شایعه های بازار ( شنبه 103/2/15 )
» بررسی روند حرکتی شاخص بورس ( شنبه 103/2/15 )
» شاخص کل بازار بورس ( شنبه 103/2/15 )
» شایعات بازار امروز ( شنبه 103/2/15 )
» ادامه بررسی کدال شمواد کاری از دوست عزیزم سهامدار1 ( شنبه 103/2/15 )
» ادامه شمواد در کدال ( شنبه 103/2/15 )
» شمواد در کدال.......... ( شنبه 103/2/15 )
درباره ما

ایجاد کننده وبلاگ : بورس و اینده
banner 240x200px
تماس با ما

آمار سایت


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 40
کل بازدیدها: 326571

صفحات

نویسندگان





Powered by WebGozar