ابزار رایگان وبلاگ

بهمن 89 - بورس با persis
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px

مهره های دایناسور ایرانی

دایناسور

مهره دایناسور کشف شده در منطقه زرند برای نخستین بار در نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند به نمایش گذاشته شده است.

مسوول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند با بیان مطلب فوق به میراث آریا(chtn 
 ) گفت:این نمایشگاه طی مراسمی با حضور فرماندار، تنی چند از مدیران شهرستان و مسوولانی از اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در سالن ورزشی دبیرستان رسالت افتتاح شد.

ادامه مطلب...


برچسب ها :

چشمه علی

چشمه علی

مستندات بررسی و بازخوانی نقش برجسته چشمه علی شهرستان ری به وسیله تهیه تصاویری در زمان‌ها و زوایای مختلف اثر آماده شد.

مشاور و مدیر پروژه محوطه تاریخی نقش برجسته چشمه علی شهرستان ری در گفتگو با میراث آریا(chtn 
 ) با بیان این مطلب افزود: مستندات بررسی و بازخوانی نقش برجسته چشمه علی با توجه به شدت فرسودگی به وسیله تصاویر مادون قرمز در شب، تصاویری در زمان تابش مستقیم نور خورشید و هنگام بارندگی از زوایای مختلف اثر تهیه شد.

مجدالدین رحیمی دقت تصاویر تهیه شده را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: کتیبه‌ها در این پژوهش با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی ویرایش تصاویر چون فتوشاپ، فری هند و کورل بازسازی مجازی شدند.

وی با اشاره به بررسی سبک خطاطی متون، بیان داشت: همچنین روش‌های به کار رفته در فرایند ایجاد این اثر تاریخی فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام مسوول اضافه کرد: با توجه به شدت فرسودگی کتیبه‌ها، روند تحقیق و بازخوانی به صورت میدانی و بررسی مستقیم انجام شد.

وی شدت فرسودگی بخش‌هایی از این اثر ارزشمند تاریخی فرهنگی را بیش از 60 درصد توصیف کرد و گفت: متون آن با استفاده از مستندات تهیه شده از وضعیت موجود نقش برجسته بازخوانی شد.

رحیمی با بیان اینکه از شخصیت سراینده، حجار و نویسنده آن در این اثر حرفی به میان نیامده است، بیان داشت: در نخستین محور افقی موجود در فراز اثر قصیده 11 بیتی در مدح فتحعلی شاه قاجار دیده می شود.

کد: 2039

گروه : گردشگری
منبع خبر  chtn :




برچسب ها :

روباه بهتر از سگ در گذشته

روباه قرمز

دیرینه‌شناسان معتقدند،‌پیش از آنکه سگ‌ها، لقب دوست وفادار انسان را به خود اختصاص دهند، روباه‌های قرمز این مسوولیت را بر عهده داشتند.

به گزارش میراث آریا(Chtn 
 )،‌ کاوش‌های دیرینه‌شناسان در منطقه خاورمیانه و در شمال اردن به کشف قبرستانی انجامید که شامل مقبره‌هایی محتوی بقایایی از انسان و اسکلت روباه قرمز بوده است.

این منطقه که در حدود 16 هزار و 500 سال قدمت داشته و نتایج کاوش‌های انجام شده در آن در نشریه علمی پلاس وان به چاپ رسیده نشان می‌دهد، روباه‌ها مدت‌ها پیش نقش حیوانات خانگی انسان‌ها را ایفا می‌کردند.

ادامه مطلب...


برچسب ها :

هتل نمونه ایرانی در جشنواره اسپانیا

هتل مشیر

هتل باغ چهار ستاره مشیرالممالک یزد برگزیده سی و ششمین جشنواره بین المللی گردشگری، هتلداری، غذا و کترینگ اسپانیا شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی استان یزد در گفتگو با میراث آریا(chtn  ) با بیان این مطلب افزود: هتل باغ مشیرالممالک یزد به عنوان برگزیده 36 جشنواره بین المللی توریسم، هتلداری، غذا و کترینگ اسپانیا در 29 دی ماه انتخاب شد.

ادامه مطلب...


برچسب ها :

قصد رزرو مراکز اقامتی را دارید؟

رزرو

مرکز ملی رزرواسیون اماکن اقامتی کشور آمادگی خود را به منظور ارائه خدمات در حوزه اطلاع‌رسانی اماکن اقامتی در ایام نوروز 90 اعلام کرد.

مدیرعامل مرکز ملی رزرواسیون اماکن اقامتی کشور در گفتگو با میراث‌آریا(chtn  ) با اعلام آمادگی این مرکز به منظور اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی گفت: این مرکز با ارائه خدمات رزرو بیش از 700 مکان اقامتی در کل کشور از خدمات ارزنده دولت دهم در خصوص خدمات‌رسانی الکترونیک در بخش گردشگری محسوب می‌شود.

 

ادامه مطلب...


برچسب ها :

جذب گردشگر(قسمت دوم)

تبلیغات

آیا با توجه به این موارد گردشگری از سوئیس یا مالزی تمایلی دارد به ایران بیاید ؟

باید دید که مورد های جایگزین در این موارد چه کشور هایی هستند کشوری که دریا ، آب و هوای مناسب وتاریخی نیز باشد به نظر من تنها کشورهایی که می تواند با ایران مقابله کند چین(در آسیا) ایتالیا (در اروپا) می باشد که تمدنی قدیمی دارند و به دلیل زیر ساخت های مناسب و آزادی در پوشش توانسته اند سهم بالایی را به خود اختصاص دهند.

البته به این نکته اشاره کنم بیشترین مسافران جهان در اروپا هستند و بیشترین مقصد در اروپا( فرانسه ، اسپانیا ، ایتالیا ،آلمان) می باشند .

ادامه مطلب...


برچسب ها : جذب گردشگر

فصل یازدهم کاوش باستان شناسی باغ عباس آباد بهشهر

عباس آباد بهسهر

فصل یازدهم کاوش‌های باستان شناسی باغ عباس آباد بهشهر در راستای آماده سازی پرونده ثبت جهانی این باغ به زودی آغاز خواهد شد.

مدیر پایگاه پژوهشی باغ‌های تاریخی بهشهر در گفتگو با میراث آریا(chtn  )، با بیان این مطلب افزود: حکم فصل یازهم کاوش باستان شناسی باغ عباس آباد بهشهر در تاریخ 4 بهمن ماه سال جاری از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور صادر شده است.
عبدالوهاب موسوی نسب اضافه کرد: پس از تأمین اعتبار، عملیات اجرایی فصل یازهم کاوش باستان شناسی این باغ آغاز می‌شود.

 

وی با اشاره به انجام 10 فصل کاوش باستان شناسی در این مجموعه تاکنون، بیان داشت: در این مجموعه کاوش، بخشی از سیستم آب رسانی باغ و محورهای آن به طور کامل شناسایی شد.

به گفته این مقام مسوول، سیستم‌های آب رسانی این مجموعه به صورت دوگانه زیرزمینی و کانال‌های روباز اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک کتاب از این مجموعه کاوش‌های باستان شناسی با عنوان "باغ در بهشت" منتشر شده است، گفت: همچنین سخنرانی با عنوان "عملکرد دو برج آجری در نظام آبرسانی باغ عباس آباد بهشهر" در موزه هنرهای معاصر انجام شده است.

موسوی نسب به ارائه مقاله‌ ای با عنوان "چهارطاقی و عملکرد آن در مقاوم سازی سطح سد تاریخی باغ عباس آباد " در دومین همایش باستان شناسی جوان ایران که در دانشگاه تهران برگزار شده نیز اشاره کرد.

وی مساحت کل باغ را در حدود 530 هکتار توصیف کرد و گفت: این مجموعه در تاریخ 20 تا 21 هجری قمری همزمان با تأسیس شهر اشرف به دستور پادشاهان صفوی ساخته شد.

این مقام مسوول باغ عباس آباد را بر اساس شواهد بدست آمده یکی از بی‌نظیرترین باغ‌های ایرانی از نظر تاریخی، فرهنگی و گردشگری معرفی کرد که بخش‌های مختلفی چون باغ، کاخ، سد، محورهای آبرسانی و حمام مجموعه تاریخی باغ را تشکیل می‌دهد.

کد: 1977
گروه: میراث فرهنگی
منبع خبر: chtn

 




برچسب ها :

اکوسیستم ایران منحصر بفرد است

به گفته مسئول تهیه پرونده ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی؛ کمتر کشوری مانند ایران دارای ویژگی‌های‌ اکولوژیک و شرایط بسیار متنوع و وسیع است.

به گزارش میراث آریا (chtn)؛ حسینی در نشست ششمین روز از هفته میراث فرهنگی با عنوان" روز میراث فرهنگی و جایگاه آن در عرصه جهانی" گزارشی در مورد میراث طبیعی و جایگاه آن در سطح ملی و جهانی ارائه کرد و افزود: کشور ایران از نظر بارندگی،‌ ویژگی دما، ‌زمین‌شناسی و سطح ارتفاع دریا دارای تنوع زیادی است و این مجموعه اختلافات اقلیمی و اکولوژیک باعث تنوع فرهنگ، ‌نژاد،‌ تنوع جمعیتی‌ و حتی تنوع پوشش گیاهی شده است.

ادامه مطلب...


برچسب ها :

جذب گردشگر

 دریا

جاذبه و دافعه 2 مورد مهم در بیشتر کسب کارها می باشند و حتی در گردشگری و مسافرت نیز می توان آن را دید.

عواملی که دلیل مسافرت هستند و یا عواملی که دلیلی بر مسافرت به قسمتی از ایران یا جهان می باشد که جذب کننده و دفع کننده می تواند باشد.

اما چه عواملی گردشگر را جذب کرده یا آنرا دفع می کند؟

در ابتدا قبل از وارد شدن به این بحث به این نکته اشاره می کنم که عوامل دفع و جذب نسبی می باشند و نمی توان به همه آنرا نسبت داد و عاملی که برای یک نفر جاذبه است برای شخص دیگری می تواند دافعه باشد.

ادامه مطلب...


برچسب ها :

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون

سلام به همه

بهترین مواد برای دکوراسیون داخلی برای یه دفتر خدمات مسافرتی چیه به نظر شما ؟

راحتی ، تاریخی ، سنتی و مدرن بودن جزیی از طراحیش باشه مرصی از همه دوستان و همراهان وبلاگ.

دکوراسیون

دکوراسیون

اگه کسی میدونه تو نظرات نظر بده یا ایمیل کنه برام.




برچسب ها : دکوراسیون دفتر خدماتی
» سیگنال فروش ( جمعه 103/2/7 )
» شنیده های بازار ( جمعه 103/2/7 )
» سیگنال خرید ( جمعه 103/2/7 )
» شایعه های بازار ( جمعه 103/2/7 )
» بررسی روند حرکتی شاخص بورس ( جمعه 103/2/7 )
» شاخص کل بازار بورس ( جمعه 103/2/7 )
» شایعات بازار امروز ( جمعه 103/2/7 )
» ادامه بررسی کدال شمواد کاری از دوست عزیزم سهامدار1 ( جمعه 103/2/7 )
» ادامه شمواد در کدال ( جمعه 103/2/7 )
» شمواد در کدال.......... ( جمعه 103/2/7 )
درباره ما

ایجاد کننده وبلاگ : بورس و اینده
banner 240x200px
تماس با ما

آمار سایت


بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 326252

صفحات

نویسندگان





Powered by WebGozar