ابزار رایگان وبلاگ

اکوسیستم ایران منحصر بفرد است - بورس با persis
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px

اکوسیستم ایران منحصر بفرد است

به گفته مسئول تهیه پرونده ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی؛ کمتر کشوری مانند ایران دارای ویژگی‌های‌ اکولوژیک و شرایط بسیار متنوع و وسیع است.

به گزارش میراث آریا (chtn)؛ حسینی در نشست ششمین روز از هفته میراث فرهنگی با عنوان" روز میراث فرهنگی و جایگاه آن در عرصه جهانی" گزارشی در مورد میراث طبیعی و جایگاه آن در سطح ملی و جهانی ارائه کرد و افزود: کشور ایران از نظر بارندگی،‌ ویژگی دما، ‌زمین‌شناسی و سطح ارتفاع دریا دارای تنوع زیادی است و این مجموعه اختلافات اقلیمی و اکولوژیک باعث تنوع فرهنگ، ‌نژاد،‌ تنوع جمعیتی‌ و حتی تنوع پوشش گیاهی شده است.



هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به جنگل‌های سرسبز، سردسیر، مانگرو، ارسباران و مدیترانه‌ای و جنگل‌های صخره‌ای بیان داشت:‌ کمتر کشوری دارای این گونه جنگل‌های متنوع است.

وی با بیان اینکه ایران دارای هشت هزار گونه گیاهی است افزود: ایران به عنوان یکی از نقاط دائم تنوع زیستی در دنیا به شمار می‌رود.

حسینی ایران را بهشت اکولوژیست‌ها توصیف کرد افزود: همچنین ایران از نظر تنوع پستانداران و خزندگان دارای جایگاه بسیار بالایی است.

این کارشناس شناساندن فرهنگ والای ایرانی به جهانیان به عنوان ملتی که اولین منطقه حفاظت شده جهان را بنیان کرد، کمک به حفاظت بهتر از میراث طبیعی با ارزش ایرانی و کمک به حفظ جاذبه‌های طبیعی ایران با اهداف توسعه گردشگر طبیعت را از مهمترین دلایل ثبت میراث طبیعی در فهرست میراث جهانی یونسکو عنوان کرد.

وی یکی از نقش‌های مهم اکوسیستم‌های طبیعی را تولید 406 تن اکسیژن توسط یک درخت مطرح کرد و با بیان اینکه اولین منطقه حفاظت شده در جهان توسط ایرانی‌ها ایجاد شده است

جسینی با بیان اینکه در ایران کاشت درخت مقارن با تولد نوزادان بوده است اظهار داشت:مشهورترین بوستان‌ها و باغ‌های باستانی در ایران تشکیل شده است.

وی در ادامه به نقش مهم اکوسیستم طبیعی در مهار طوفان،‌ گرد وغبار و سیلاب‌های شدید اشاره کرد و گفت:‌ اکوسیستم طبیعی حفاظت شده در کاهش انقراض گونه‌ها نقش بسزایی دارد.

 

 




برچسب ها :
» سیگنال فروش ( چهارشنبه 103/2/19 )
» شنیده های بازار ( چهارشنبه 103/2/19 )
» سیگنال خرید ( چهارشنبه 103/2/19 )
» شایعه های بازار ( چهارشنبه 103/2/19 )
» بررسی روند حرکتی شاخص بورس ( چهارشنبه 103/2/19 )
» شاخص کل بازار بورس ( چهارشنبه 103/2/19 )
» شایعات بازار امروز ( چهارشنبه 103/2/19 )
» ادامه بررسی کدال شمواد کاری از دوست عزیزم سهامدار1 ( چهارشنبه 103/2/19 )
» ادامه شمواد در کدال ( چهارشنبه 103/2/19 )
» شمواد در کدال.......... ( چهارشنبه 103/2/19 )
درباره ما

ایجاد کننده وبلاگ : بورس و اینده
banner 240x200px
تماس با ما

آمار سایت


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 50
کل بازدیدها: 326848

صفحات

نویسندگان





Powered by WebGozar