ابزار رایگان وبلاگ

نقش رسانهها در جایگزینی صنعت گردشگری به جای نفت، راهبردی است - بورس با persis
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px

نقش رسانهها در جایگزینی صنعت گردشگری به جای نفت، راهبردی است

دبیر شورای راهبردی رسانه سازمان میراث‌فرهنگی گفت: رسانه‌ها نقشی راهبردی در جایگزینی صنعت گردشگری به جای صنعت رو به اتمام نفت ایران و توسعه توریسم داخلی و خارجی کشور دارند.

«محمدعلی مشکیان» در نشست شورای راهبردی رسانه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که به ریاست «حامد دهقانان»، رییس شورای عالی اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی و با حضور مدیران مسوول و سردبیران نشریات تخصصی این حوزه تشکیل شد، با بیان این مطلب گفت: شکی در اتمام سرمایه ایران در سال‌های آینده نیست و از سوی دیگر نیز کارشناسان اقتصادی جایگزینی جز توسعه صنعت گردشگری در سایه احیای میراث‌فرهنگی، برای ساختن آینده کشور سراغ ندارند.


رسانه


او اظهار داشت: این در حالی است که کشورهای به مراتب کم مایه‌تر از ایران، هم اینک منبع اصلی درآمد خود را صنعت گردشگری قرار داده‌اند و حتی از ما میراث دزدی کرده و از اندیشه‌هایشان نیز برای رونق گردشگری مایه می‌گذارند.

این کارشناس حوزه رسانه افزود: نقش رسانه‌ها در پروسه رونق توریسم داخلی و خارجی و احیای میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی کشور نقشی راهبردی است و عدم همراهی یا کم‌کاری آن‌ها در انجام این تکلیف ملی صدمات جبران‌ناپذیری بر جای می‌گذارد.

«مشکیان» با اشاره به اقبال عمومی و علاقه ایرانیان به مقولات میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور، تاکید کرد: در بیان نقطه ضعف‌های موجود در این حوزه، همین بس که از میان 3 هزار و 79 نشریه در حال انتشار کشور هم اینک تنها 11 نشریه به صورت تخصصی به موضوعات میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‌پردازند در حالی که این آمار در حوزه‌هایی مانند ورزش به 542 و سینما به 145 مورد می‌رسد، ضمن اینکه هم‌اینک برخی روزنامه‌های عمومی ما صفحه اختصاصی میراث و گردشگری ندارند در حالی که موضوعات دم دستی‌تر، از صفحات اختصاصی برخوردارند.

او با اشاره به اینکه در حوزه رسانه‌های دیداری و شنیداری نیز وضع بهتر نیست، یادآور شد: در حالی که در کشورهای همجوارمان چندین شبکه رادیویی و تلویزیونی به صورت 24 ساعته مشغول پخش برنامه‌ از جاذبه‌های تاریخی و توریستی خود هستند ما حتی هنوز یک شبکه رادیویی اختصاصی هم در این زمینه نداریم.

«مشکیان»، زمینه‌سازی برای توسعه رسانه‌ای در عرصه میراث‌فرهنگی و گردشگری را به عنوان هدف اصلی تشکیل شورای راهبردی رسانه ذکر کرد و گفت: فعالیت این شورا با حضور منتخبان رسانه‌ها، نشان از احترام سازمان به جایگاه رسانه‌ دارد.

سخنگوی شورای راهبردی رسانه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، آسیب‌شناسی و تعامل دو سویه رسانه‌ها و این سازمان را جز دستورکار‌های اصلی شورای راهبردی با حضور منتخبان اصحاب رسانه و ارائه راهکار به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان و اظهار امیدواری کرد که با سمت‌دهی درست و حمایت‌های سازمان میراث‌فرهنگی توسط این شورا از رسانه‌ها، بر اساس عملکرد کیفی‌شان، به سیاست‌زدایی و تخصص‌گرایی در این حوزه کمک شود.

در ادامه این نشست نمایندگان رسانه‌های گروهی حاضر در شورا به بیان مسایل مبتلا به کار خبری در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پرداخته و دغدغه‌های خود را با مشاور عالی رئیس سازمان و معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی در میان گذاشتند.

کد: 3653
گروه: گردشگری
منبع خبر:سازمان میراث فرهنگی




برچسب ها : گردشگری
» سیگنال فروش ( پنج شنبه 103/2/13 )
» شنیده های بازار ( پنج شنبه 103/2/13 )
» سیگنال خرید ( پنج شنبه 103/2/13 )
» شایعه های بازار ( پنج شنبه 103/2/13 )
» بررسی روند حرکتی شاخص بورس ( پنج شنبه 103/2/13 )
» شاخص کل بازار بورس ( پنج شنبه 103/2/13 )
» شایعات بازار امروز ( پنج شنبه 103/2/13 )
» ادامه بررسی کدال شمواد کاری از دوست عزیزم سهامدار1 ( پنج شنبه 103/2/13 )
» ادامه شمواد در کدال ( پنج شنبه 103/2/13 )
» شمواد در کدال.......... ( پنج شنبه 103/2/13 )
درباره ما

ایجاد کننده وبلاگ : بورس و اینده
banner 240x200px
تماس با ما

آمار سایت


بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 326507

صفحات

نویسندگان





Powered by WebGozar