ابزار رایگان وبلاگ

عدم تمکین هواپیمایی امارات به قوانین فروش بلیت در ایران - بورس با persis
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px

عدم تمکین هواپیمایی امارات به قوانین فروش بلیت در ایران


تین نیوز: در شرایطی که به واسطه نوسانات نرخ ارز، دفاتر خدمات مسافرتی کشور تنها فرصت عمده درآمدزایی خود را نقش بر آب می‌بینند، چالش بزرگتری برای این بخش پیش آمده است. شرکت هواپیمایی امارات که سال گذشته نیز، موضوع دریافت ضمانتنامه از دفاتر خدمات مسافرتی برای فروش بلیت را طرح کرده بود، باز هم با ارائه فرصتی 4 روزه، آژانس‌داران را در آستانه نوروز در شرایطی سختی قرار داده است.
 
با توجه به اینکه این امکان وجود دارد پس از شرکت هواپیمایی امارات دیگر خطوط هواپیمایی نیز چنین تقاضای خارج از عرفی را طرح کنند،‌ نمایندگان دفاتر خدمات مسافرتی در دفتر شرکت هواپیمایی امارات جمع شدند تا نظر خود را به اطلاع مسئولان شرکت هواپیمایی امارات برسانند. نمایندگان آژانس‌داران ظهر امروز چهارشنبه 19 بهمن در دفتر هواپیمایی امارات جمع شده و تقاضای لغو این موضوع را مطرح کردند.
 
 در نشستی که نمایندگان حاضر با مدیریت شرکت هواپیمایی امارات داشتند، مشکلات متعددی را که به‌وجود خواهد آمد و نتایج زیان‌بار آن مطرح شد.


 
برای آژانس‌دار، غیرممکن است!
مصفطی شفیعی شکیب، عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به نمایندگی از حاضران گفت: «در وهله اول،‌ تهیه ضمانت‌نامه 30 میلیون تومانی با این محدودیت زمانی ممکن نیست. زیرا مدارک مورد نیاز و روند کار بسیار طولانی است. پس از آن بانک‌ها برای صدور چنین ضمانت‌نامه‌ای مبلغی را به عنوان سپرده طلب می‌کنند که پرداخت چنین مبلغی برای یک آژانس‌دار در چنین شرایطی غیرممکن است.»
 
وی ادامه داد: « اگر امارات آغازگر این بدعت باشد،‌ سایر شرکت‌های هواپیمایی نیز اقدام خواهند کرد و در آن صورت یک آژانس‌دار چگونه می‌تواند مبالغ هنگفتی به عنوان ضمانت‌نامه شرکت‌های هواپیمایی بپردازد.»
 
شفعیی شکیب افزود: «آژانس‌داران می‌خواهند یک حکم کلی برای تمام آژانس‌های خوش‌حساب و بدحساب صادر نشود بلکه همان طور که معمول است و شرکت‌ها،‌ دفاتر را بسته به پرداخت بدهی در گروه‌های سبز،‌ نارنجی و قرمز قرار می‌دهند‌، مبلغ و نحوه دریافت ضمانت‌ نیز متفاوت باشد. در غیر این صورت این ضمانت‌نامه تبدیل به چک شود.
 
هواپیمایی امارات باید تابع قوانین ایران باشد
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در واکنش به این بدعت هواپیمایی امارات عنوان کرد که شرکت هواپیمایی که در ایران کار می‌کند باید تابع قوانین ایران باشد. گفته می‌شود تاکنون هیج ایرلاین داخلی از دفاتر مسافرتی طلب ضمانتنامه نکرده است.
 
محمدحسن کرمانی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با اشاره به این‌که مدیر شرکت هواپیمایی امارات مدت 2 ماه است که این سمت را به عهده گرفته است، گفت: «انتظار می‌رود رؤسای جدید نامه‌ای به صنف مسافرتی فرستاده و جلسه‌ای تشکیل شود تا مدیران دفاتر و مدیر جدید شرکت هواپیمایی آشنا شوند.»
 
وی در خصوص مشکل ضمانت‌نامه 30 میلیون تومانی گفت: «دلیل این کار مشخص نیست و دفاتر نیز نمی‌توانند چنین هزینه‌ای را متقبل شوند. در صورتی که شرکت هواپیمایی امارات نیاز به تضمین پراخت‌ها دارد‌، می‌توان از طریق شرکت‌های بیمه‌ای و اخذ چک‌های ضمانت اقدام کرد.»
 
اعلام نتیجه نهایی تا هفته آینده!
مصطفی‌الجبری، مدیر شرکت هواپیمایی امارات پس از شنیدن سخنان نمایندگان دفاتر مسافرتی گفت: «شرایط تجارت تغییر کرده و مانند سابق نیست و این موضوعی است که دفتر مرکزی مطرح کرده است. اما در هر صورت من مقابل آژانس‌داران قرار ندارم بلکه بین شما و شرکت هستم.»
 
وی افزود: «این موضوع که اگر شرکت امارات چنین کند،‌ سایر شرکت‌ها نیز دنباله‌روی خواهند کرد،‌ قابل تأمل است. همچنین راه‌حل‌های چک و بیمه هر دو به نظر صحیح می‌آیند اما از آنجا که به تازگی آمده‌ام و هنوز با دنیای تجارت در ایران آشنا نیستم،‌ این موضوعات را با وکلای شرکت دفتر مرکزی طرح خواهم کرد و تا هفته آینده نتیجه کار را اعلام می‌کنم.»




برچسب ها :
» سیگنال فروش ( سه شنبه 103/2/25 )
» شنیده های بازار ( سه شنبه 103/2/25 )
» سیگنال خرید ( سه شنبه 103/2/25 )
» شایعه های بازار ( سه شنبه 103/2/25 )
» بررسی روند حرکتی شاخص بورس ( سه شنبه 103/2/25 )
» شاخص کل بازار بورس ( سه شنبه 103/2/25 )
» شایعات بازار امروز ( سه شنبه 103/2/25 )
» ادامه بررسی کدال شمواد کاری از دوست عزیزم سهامدار1 ( سه شنبه 103/2/25 )
» ادامه شمواد در کدال ( سه شنبه 103/2/25 )
» شمواد در کدال.......... ( سه شنبه 103/2/25 )
درباره ما

ایجاد کننده وبلاگ : بورس و اینده
banner 240x200px
تماس با ما

آمار سایت


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 327058

صفحات

نویسندگان





Powered by WebGozar