ابزار رایگان وبلاگ

تیر 1389 - بورس با persis
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px
  • banner 240x80px

آبشار کبودوال(علی آباد کتول)

سلام دوستان عزیز امروز میخوام چندتا عکس از آبشار کبودوال بهتون نشون بدم عکس نه نقاشی بگ فدای همه تون و تشکر ویژه از آروین عزیز که این عکس ها رو گرفته

ادامه مطلب...


برچسب ها :

کتیبه حقوق بشر کوروش کبیر

در سال 1258خورشیدی فردی  کلدانی به نام (هرمز رسام)از اعضای گروه کاوش انگلیسی این کتیبه را در بین النهرین کشف کرد که به زبان بابلی نو نوشته شده بود.کتیبه حقوق بشر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در آن هنگام فکر شد که کتیبه متعلق به پادشاهان بابلی است اما بعد از ترجمه آن متوجه شدند که کتیبه به دستور کوروش کبیر پادشاههخامنشی پس از فتح بابل نوشته شده است.

متاسفانه بخس عمده ای از این لوح گلی از بین رفته ولی با این حال حاوی نکات بسیار مهمی از موضوعات تاریخی است که که درستی آنها بعد از مراجعه به تورات و انتباق با آن اثبات شده است.

یکی از دلایل نیک نامی کوروش نیز مطالبی است که در این کتیبه آمده است که در ادامه به ترجمه ای که از قسمت های سالم آن

شده است می پردازیم:ادامه مطلب...


برچسب ها :

اطلاعیه

سلام به همه دوستان و بازدید کنندگان عزیز و محترم از وبلاگ کوچک بنده

در چند روز آینده می خواهم شما را با یکی از چند اثر شگفت انگیز ایران آشنا کنم پس با ما باشید روز و روزگار بر همگان خوش باد مخصوصا شما خواننده گرامی

با تشکر




برچسب ها :

آبشار آب پری - رویان - مازندران

اگر از چالوس، تقریبا 50 کیلومتر به سمت شرق برویم، پس از گذر از نوشهر و پارک جنگلی سی سنگان به شهری به نام رویان (که نام قدیم آن علمده [AlamDeh] بود) می رسیم. این شهر به دلیل بازار فصلی بزرگش همیشه شلوغ است. فضای بازار، شبیه فضای بازارچه های آستارا است و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می شود. اما در سمت مقابل بازار پارچه نوشته کوچکی روی میله نصب شده است که روی آن نوشته است: "آب پری رویان".ادامه مطلب...


برچسب ها : آب پری

آبشار و چشمه اسپه او

امروز می خوام یکی از آبشارهای پله ای مازندران را به شما دوستان عزیز معرفی کنم

آبشار اسپه او که در سمت شرق مازندران است ؛بعد از وارد شدن به کمربندی شهر بهشهر (از سمت نکا به گرگان) و رفتن چند کیلومتری در سمت راست جاده به روستای پاسند می رسیم بعد از گذر از ورودی روستا به ورودی دوم که ورودی جنگل پاسند از می رسیم و از میان جنگل پاسند حدود 30 دقیقه به داخل جنگل می رویم بعد از رسیدن به مقصد اول ماشین را در پارکینگ منطقه پارک می کنیم و به خود را برای یک پیاده روی 2ساعته آماده می کنیم و از پیچ و خم های رودخانه با زیبایی خاص و جالب در نوع خود به ابدتای یکی از آبشارهای پله ای مازندران می رسیم می رسیم که در دل جنگل خود را پنهان کرده است که چشم هر دوستدار طبیعتی را به خود خیره می کند.

حال زمان ان است که از آبشار بالا رفته و از اب چشمه ای که این آبشار زیبا را بوجود آورده بنوشیم  حدود 15دقیقه از آبشار بالا می رویم تا به یک حوزچه که آبی سرد و گوارا دارد می رسیم و ان را نوش جان می کنیم .




برچسب ها :

تنگه واشی وآبشار ساواشی

تنگه واشی 1

تنگه واشی و آبشار ساواشی یکی از نقاط دیدنی مسیر حرکتی جاده فیروزکوه(تهران-مازندران)  می باشد

که با داشتن اب و هوای معتدل و خنک روزهای تعطیل سرشار از جمعیت مشتاق به طبیعت می باشد که با داشتن علاقه زیاد و بی توجهی زیادتر نسبت به محیط زیست این مکان دیدنی را آلوده می کنند

ولی از این حرفها گذشته پیاده روی از دل تنگه و آب سرد که دارای خاصیت درمانی برای مفاصل می باشد این مسیر حرکتی را برای انسان جذاب و دلپذیر می کند.ادامه مطلب...


برچسب ها :

دریاچه ولشت چالوس

در کیلومتر 25 جاده چالوس- کرج، شهر مرزن آباد واقع گردیده است. در بخشهای شرقی و غربی مرزن آباد، دو منطقه ییلاقی به نامهای کجور و کلاردشت واقع شده اند که دارای چشم اندازهای طبیعی و فرهنگی دیدنی و جذابی هستند. کلاردشت در بخش غربی و 12 کیلومتری مرزن آباد در یک خط مستقیم واقع شده است. نام این منطقه در منابع تاریخی و جغرافیائی قدیم با نامهای کلار و کلارآباد آمده است. کلاردشت در موقعیت جغرافیایی 36 درجه و 29 دقیقه عرض شمالی و 51 درجه و 6 دقیقه طول شرقی و در دامنه های شمالی سلسله جبال البرز قرار دارد. در بخش جنوب غربی این منطقه کوه معروف و نسبتا مرتفع علم کوه واقع شده است. آب و هوای منطقه سرد کوهستانی می باشد.
رودخانه ها و چشمه های زیادی در آن جاری هستند که مهمترین آنها رودخانه سرد آبرود است. این رودخانه از کوههای غرب کلاردشت سرچشمه می گیرد و پس از مشروب کردن بخشی از اراضی کلاردشت در منطقه غرب چالوس به دریای خزر می ریزد. از جاذبه های دیگر کلاردشت در یاچه های کوچک و بزرگ آن است که بر جاذبه های طبیعی آن می افزاید .
ادامه مطلب...


برچسب ها :

آبشار کبودوال

آبشار و رودخانه کبودوال در پنج کیلومتری جنوب شهرستان علی‌آبادکتول جلوه‌گر زمزمه حرکت آب در سکوت جنگل و آرامش‌دهنده به هر گردشگری است.

این آبشار از چشمه‌های جنوبی این شهرستان سرچشمه گرفته ودر عمق دره‌ای که جنگلی انبوه آن را پوشانده، واقع شده است.

آب رودخانه و آبشار کبودوال که در محل تفرجگاه عمومی علی‌آبادکتول جریان دارد، قابلیت شرب داشته و در مسیر آن نیز سکوها و چادرهای انفرادی و گروهی برای استفاده گردشگران ایجاد شده است.

همچنین برای استفاده گردشگران امکانات مختلف دیگری همچون ساخت آلاچیق و راه‌های دسترسی در مسیر رودخانه و آبشار کبودوال ایجاد شده است.

تامین مطلوبتر تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز گردشگری با حفظ و رعایت کامل ملاحظات زیست محیطی امکان استفاده مسافران و گردشگران بسیاری را از این مکان زیبا و آرامش بخش فراهم می‌کند.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در زمینه فعالیتهای انجام شده در این مکان گفت: تاکنون اقدام به ایجاد برخی زیرساختهای گردشگری در جنگل و آبشار کبودوال شده است.
ادامه مطلب...


برچسب ها :

آبشار شاهان دشت

سرزمین کوهستانی ایران سرشار از آبشارهای دائمی و فصلی است که بیشتر آنها در تمام ایام سال قابل بازدید است. اما با توجه به وضعیت جوی کشور در دو ناحیه کوهستانی زاگرس و البرز روزهای اول بهار بهترین زمان برای فوران کردن این آبشارهاست. با فرارسیدن فصل گرما گرچه به تدریج  از میزان آب این آبشار‌ها کاسته می‌شود، آبشارهای دائمی‌ای چون آبشار شاهاندشت(شوندشت) در تمام مدت سال پذیرای گردشگران است.آبشار شاهان‌دشت، در روستای شاهاندشت واقع در کیلومتر ?? جاده هراز  - در ?? کیلومتری شهر آمل-  قرار دارد و از سمت جاده نسبت به آن دید وجود دارد. ادامه مطلب...


برچسب ها :

پیام افتتاحیه

سلام

به تمام عزیزان و خوانندگان محترم سایت حقیر بنده با آرزوی روزهای خوب برای شما و داشتن زندگی پر از شادی برای شما و کمک به شما برای اشنایی با ایران و شمال همیشه سبز ایران بنده حقیر این وبلاگ را ایجاد کردم.




برچسب ها :
» سیگنال فروش ( شنبه 103/2/15 )
» شنیده های بازار ( شنبه 103/2/15 )
» سیگنال خرید ( شنبه 103/2/15 )
» شایعه های بازار ( شنبه 103/2/15 )
» بررسی روند حرکتی شاخص بورس ( شنبه 103/2/15 )
» شاخص کل بازار بورس ( شنبه 103/2/15 )
» شایعات بازار امروز ( شنبه 103/2/15 )
» ادامه بررسی کدال شمواد کاری از دوست عزیزم سهامدار1 ( شنبه 103/2/15 )
» ادامه شمواد در کدال ( شنبه 103/2/15 )
» شمواد در کدال.......... ( شنبه 103/2/15 )
درباره ما

ایجاد کننده وبلاگ : بورس و اینده
banner 240x200px
تماس با ما

آمار سایت


بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 40
کل بازدیدها: 326599

صفحات

نویسندگان





Powered by WebGozar